GLOBAL MARKETING BLOG

インフォキュービックを知る
2020年05月25日

社員紹介:コンテンツマーケティングチーム Brandon

  • twitter
  • facebook
  • hatena
  • note

ソーシャルメディアマーケティングチーム Brandon

自己紹介/ Self-Introduction

My name is Brandon Giles, and I am part of the Content Marketing Team at Info Cubic Japan. I am originally from the United States of America. I was born on the east coast in Virginia and moved to Los Angeles in 2007 where I began my career in digital marketing for over 10 years prior to moving to Japan in 2017. I began working at ICJ in September 2019.

担当している業務 / What is your job at Info Cubic Japan?

My role in the Content Marketing Team involves social media account management and content development for clients across a variety of industries that includes everything from tech, to hospitality, apparel and more. I also work with our Digital Promotion Team in developing creatives for ads on social media.

Info Cubic Japanの良い点、魅力 / What do you think is the good point or attracts you at Info Cubic Japan?

What drew me to Info Cubic Japan was the opportunity to strengthen my skill set and bring something new to the ICJ table with video content marketing. As digital marketing trends push harder towards video, I think we have a great opportunity to position ourselves as a video content service leader in Japan.

プライベートの楽しみ / What do you usually do for fun?

ソーシャルメディアマーケティングチーム Brandon

I have a passion for video editing, and constantly study new techniques to produce better content for my YouTube channel. My last job in Los Angeles was as a YouTube SEO manager for a major online entertainment company, which sparked my desire to explore the totality of video production and be more hands-on.

I’m also an avid Tokyo Giants fan, so I like to attend games at Tokyo Dome during baseball season with my wife whenever I get a chance. I enjoy going to batting cages, but not good enough to go pro. I love to eat and cook, so I’m always challenging myself in the kitchen, and have recently perfected a chocolate cake recipe. Pizza-La is my newest addiction. As for Japanese food, sushi and karaage are the best.

Whenever I have quiet time to myself, I like to study metaphysics. I also have 3 Italian greyhounds with a lot of personality and too much energy.

ソーシャルメディアマーケティングチーム Brandon

 

さいごに

インフォキュービック・ジャパンには、「日本と世界を繋げたい」という意思のもと世界中から仲間が集まり、世界をめざすお客様を日々ご支援させて頂いています。「海外マーケティング戦略立案」「多言語サイト制作」「グローバルSNS運用」「海外デジタル広告」など、お客様ごとに異なるご状況・課題に応じてテーラーメードのご提案をいたします。海外市場や外国人に向けたマーケティング・ブランディングでお困りごとがございましたら、お気軽にお声掛けください!

宇佐美 海太

宇佐美 海太 マーケティング部マネージャー

弊社の「デジタル x アナログマーケティング、コーポレートブランディング」を統括しています。東京生まれ、南欧育ち。ヨーロッパの生活で人生が劇的に変わりました。自分を育ててくれた"日本と世界"への感謝を胸に、「日本と世界をつなげること」が生涯のテーマです。趣味はプロレス鑑賞・料理です。